„Korzyści płynące z realizacji projektów edukacyjnych w przedszkolu”

Liczba odwiedzających: 551

Nauczyciele Akademii  Małych Odkrywców w Zegrzu Południowym w codziennej pracy z dziećmi starają się poszukiwać takich metod i form pracy, które byłyby zarówno atrakcyjne dla naszych milusińskich, jak również dawały satysfakcję nam – wychowawcom. Dlatego też korzystamy z metody projektu edukacyjnego, która należy niewątpliwie do metod aktywizujących pracę z dzieckiem i sądzimy, że zasługuje na szczególną uwagę.

W roku przedszkolnym 2021/2022 w naszym przedszkolu były prowadzone cztery projekty:

- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Zabawy sztuką" realizowany w grupie Zdobywców,
- Projekt edukacyjny" Cztery pory roku w origami" realizowany w grupie Wynalazców,
- Projekt edukacyjny "W świecie prehistorii" realizowany w grupie Zdobywców,
- Ogólnopolski Projekt Edukacyjny "Wyzwania Teodora" realizowany w grupie Poszukiwaczy.
Pragniemy podzielić się z Państwem naszymi doświadczeniami dotyczącymi realizacji owych projektów, które nie tylko doskonaliły naszą pracę, ale także dały nam pozytywne efekty w pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej. Uważamy, ze wdrożenie                     i zrealizowanie wymienionych projektów podniosło jakość pracy naszej placówki.
Dzięki udziałowi w w/w projektach edukacyjnych nasze dzieci:

·       odczuwały radość i satysfakcję z pozytywnych efektów własnych działań,

·       nauczyły się działać w zespole, 

·       rozwinęły pomysłowość, kreatywność, wyobraźnię, 

·       nabyły umiejętność swobodnego wypowiadania się na temat przeczytanego tekstu, 

·       poprawiły koncentrację uwagi i umiejętności słuchania, 

·       zacieśniła i pogłębiła się więź między rodzicem a dzieckiem,

·       rodzice i dzieci częściej sięgały po książki– wyrobienie nawyków czytelniczych,

·       poznały historię, tradycję, architekturę, sztukę swojego kraju,

·       zapoznały się z wybranymi dziełami sztuki i ich twórcami,

·       rozwijały poczucie estetyki i wrażliwości na piękno.

 Natomiast Rodzice: 

·       zyskali pewność, że ich dziecko jest podmiotowo traktowane, angażowane do trudnych i odpowiedzialnych zadań,

·       zrozumieli jak cenna jest ich pomoc i wsparcie.

Efektem dla nauczycieli było: 

lepsze poznanie możliwości dzieci, 
poczucie satysfakcji z dziecięcej aktywności,
wzbogacenie doświadczenia pedagogicznego.


Efekty dla placówki : 

zdobycie certyfikatu za udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym „Zabawy sztuką”,
wzbogacenie oferty przedszkola o nowe ciekawe działania,
zintegrowanie społeczności przedszkolnej w celu realizacji projektów,
promocja placówki w środowisku lokalnym i ogólnopolskim,
integracja nauczycieli, dzieci i rodziców wokół wspólnych działań, 
podwyższenie stanu wiedzy społeczności przedszkolnej.
Realizacja powyższych projektów zintegrowała wszystkie nauczycielki Akademii.                  

Projekty realizowane były we wszystkich grupach przedszkolnych w ścisłej współpracy z rodzicami, nadal cieszą się dużym zainteresowaniem w środowisku przedszkolnym i  z pewnością będą realizowane.

                                                                                                                                                                   mgr Agata Tyska